Mamy coraz mniej czasu, a coraz więcej do powiedzenia, wiedzy do przekazania i pragnień do zrealizowania. Recykling treści jest rozwiązaniem.
Co to jest recykling treści?
Recykling treści to nic innego jak ponowne wykorzystanie stworzonego kiedyś contentu. Dzięki miksowaniu form i miejsc, starym treściom można dać drugie, a nawet kolejne życie.
Miksować można różne formaty treści.
Jak pomaga recykling treści?
- oszczędza czas
- pozycjonuje Twoje miejsca w sieci
- świadczy o kreatywności
- wzmacnia wizerunek eksperta
- pomnaża cegiełki treści, z których zbudujesz swoje imperium online
Jest jednak jeden podstawowy warunek: musisz unikać duplikowania contentu. To sytuacja, kiedy wykorzystujesz tę samą treść, umieszczając ją w niezmienionej formie w innym miejscu w sieci.
Przykładowo: napisałam artykuł, który umieszczam go w formie X na stronie xyz. Jeśli chcę, aby był widoczny na stronie abc, piszę na niej kilka słów (zachęcając do lektury) i dodaję link do tekstu X.
Jaki content tworzyć i recyklingować?
Jeśli myślisz o budowaniu marki, to polecam dwa rodzaje:
- evergreen, czyli „wiecznie zielone”, długo żyjące treści na tematy uniwersalne, np. dot. wartości, przemyślenia, recenzje książek/filmów/ oraz rozwiązujące problem (Jak zrobić…)
- treści branżowe – o wysokiej wartości merytorycznej, w których dzielisz się wiedzą
Recyklingować możesz praktycznie każdy format treści:
- tekst na obraz, np. najważniejsze informacje z artykułu umieszczasz na grafice, plakacie, infografice
- tekst na video, np. te same pigułki wiedzy możesz podzielić na części i umieścić w relacji czy stories
- i odwrotnie video na tekst, np. nagranie z rozmowy z gościem lub wystąpienia można zamienić na tekst i umieścić jako artykuł na blogu
- tekst na audio, np. artykuł możesz zamienić a format audio i wypuścić w świat jako podcast
- obraz do video, np. możesz użyć screenów opinii klientów i dołączyć je do filmu reklamującego kurs lub szkolenie
- w ten sam sposób możesz wykorzystać plik audio
Więcej przykładów znajdziesz w tym materiale: