Recykling treści – Twoje wsparcie w tworzeniu contentu

Recykling treści – Twoje wsparcie w tworzeniu contentu

Mamy coraz mniej czasu, a coraz więcej do powiedzenia, wiedzy do przekazania i pragnień do zrealizowania. Recykling treści jest rozwiązaniem.

Co to jest recykling treści?

Recykling treści to nic innego jak ponowne wykorzystanie stworzonego kiedyś contentu. Dzięki miksowaniu form i miejsc, starym treściom można dać drugie, a nawet kolejne życie.

Miksować można różne formaty treści.

Jak pomaga recykling treści?

  • oszczędza czas
  • pozycjonuje Twoje miejsca w sieci
  • świadczy o kreatywności
  • wzmacnia wizerunek eksperta
  • pomnaża cegiełki treści, z których zbudujesz swoje imperium online

Jest jednak jeden podstawowy warunek: musisz unikać duplikowania contentu. To sytuacja, kiedy wykorzystujesz tę samą treść, umieszczając ją w niezmienionej formie w innym miejscu w sieci.

Przykładowo: napisałam artykuł, który umieszczam go w formie X na stronie xyz. Jeśli chcę, aby był widoczny na stronie abc, piszę na niej kilka słów (zachęcając do lektury) i dodaję link do tekstu X.

Jaki content tworzyć i recyklingować?

Jeśli myślisz o budowaniu marki, to polecam dwa rodzaje:

  1. evergreen, czyli „wiecznie zielone”, długo żyjące treści na tematy uniwersalne, np. dot. wartości, przemyślenia, recenzje książek/filmów/ oraz rozwiązujące problem (Jak zrobić…)
  2. treści branżowe – o wysokiej wartości merytorycznej, w których dzielisz się wiedzą

Recyklingować możesz praktycznie każdy format treści:

  1. tekst na obraz, np. najważniejsze informacje z artykułu umieszczasz na grafice, plakacie, infografice
  2. tekst na video, np. te same pigułki wiedzy możesz podzielić na części i umieścić w relacji czy stories
  3. i odwrotnie video na tekst, np. nagranie z rozmowy z gościem lub wystąpienia można zamienić na tekst i umieścić jako artykuł na blogu
  4. tekst na audio, np. artykuł możesz zamienić a format audio i wypuścić w świat jako podcast
  5. obraz do video, np. możesz użyć screenów opinii klientów i dołączyć je do filmu reklamującego kurs lub szkolenie
  6. w ten sam sposób możesz wykorzystać plik audio

Więcej przykładów znajdziesz w tym materiale:

Opublikowany przez Fabryka Treści Małgorzata Siemianowska Wtorek, 19 maja 2020